Zdalna pomoc techniczna

Usługa zdalnego połączenia internetowego z komputerem klienta w celu udzielenia pomocy technicznej. Połączenie jest realizowane za pośrednictwem sieci internet. Realizacja następuje poprzez pobranie i uruchomienie programu do zdalnej pomocy na komputerze klienta.

Operator pomocy technicznej w wyniku zdalnego połączenia ma podgląd ekranu komputera z możliwością poruszania kursorem, uruchamiania programów, kopiowania, usuwania itd.

Usługa jest realizowana za pomocą programów:

  • TeamViewer
  • PCHelpWare.

Funkcje:

  • poruszanie kursorem komputera klienta
  • podgląd ekranu komputera klienta
  • transferowanie plików do/z komputera klienta
  • tekstowy czat

Bezpieczeństwo:

  • szyfrowanie (TWF 256) i DH key exchange (512 prime)
  • hasło zabezpieczające nawiązanie połączenia
  • bezpośrednie połączenie do komputera operatora pomocy technicznej

Wymagania:

  • Windows 95, 98, ME, 2000, 2003, XP
  • Windows Vista (w oczekiwaniu na działanie administratora komputera klienta funkcja systemu Vista "kontrola konta użytkowania" tymczasowo
  • wyłącza zdalną kontrolę)