Usługa zdalnego połączenia internetowego z komputerem klienta w celu udzielenia pomocy technicznej. Połączenie jest realizowane za pośrednictwem sieci internet. Realizacja następuje poprzez pobranie i uruchomienie programu do zdalnej pomocy na komputerze klienta.
Operator pomocy technicznej w wyniku zdalnego połączenia ma podgląd ekranu komputera z możliwością poruszania kursorem, uruchamiania programów, kopiowania, usuwania itd.
Usługa jest realizowana za pomocą programów:
- TeamViewer
- PCHelpWare.
Funkcje:
- poruszanie kursorem komputera klienta
- podgląd ekranu komputera klienta
- transferowanie plików do/z komputera klienta
- tekstowy czat
Bezpieczeństwo:
- szyfrowanie (TWF 256) i DH key exchange (512 prime)
- hasło zabezpieczające nawiązanie połączenia
- bezpośrednie połączenie do komputera operatora pomocy technicznej
Wymagania:
- Windows 95, 98, ME, 2000, 2003, XP
- Windows Vista (w oczekiwaniu na działanie administratora komputera klienta funkcja systemu Vista "kontrola konta użytkowania" tymczasowo
- wyłącza zdalną kontrolę)