Sofiba.pl

Firma Sofiba rozpoczęła działalność w 2003r. Nieprzerwanie zajmuje się czasem pracy kierowców.
Do grona zadowolnych klientów należą firmy związane z transportem drogowym towarów i osób z całej Polski

Usługi
Rozliczamy kierowców z godziny pracy
i przestrzegania norm prowadzenia pojazdów
Szkolenia
Prowadzimy szkolenia z czasu
pracy kierowców i obsługi tachografów
Oprogramowanie
Tworzymy intuicyjne oprogramowanie
do odczytu kart kierowców TachoBit.

Oferta

Oferta firmy Sofiba to czytniki do tachografów cyfrowych i kart kierowców,
oprogramowanie do ewidencji czasu pracy kierowców oraz inne produkty dla firm transportowych

  • Czytniki tachografów

    Czytniki tachografów cyfrowych i kart kierowców niezbędne do regularnego pobierania danych. Regularne odczyty w okresach 28 dniowych z kart kierowców oraz 90 dniowych dla tachografów cyfrowych to obowiązek firm posiadających pojazdy powyżej 3,5 oraz autobusy wyposażone w tachografy.

  • Programy do tachografów

    Programy do czasu pracy kierowców do analizy danych z kart kierowców, wyresówek oraz tachografów tachografów cyfrowych. Oprogramowanie wykrywa naruszenia czasu jazdy i odpoczynków, przygotowuje ewidencję , rozlicza diety krajowe i zagraniczne, oblicza wynagrodzenie oraz inne składniki takie jak MiLog

  • Papier do tachografów cyfrowych

    Papier do tachografów cyfrowych niezbędny do przygotowania wydruków w sytuacji gdy w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń kierowca naruszy czas jazdy, gdy uszkodzi się karta kierowcy lub tachograf cyfrowy. Rolki termiczne o szerokości 58 mm z nadrukiem na odwrocie z homologacją na tachografy cyfrowe

Sofiba w liczbach

Ponad 15 lat na rynku! Od 2011 firma SOFIBA to w 100% polski kapitał.
Sofiba.pl: Doświadczenie - Rzetelność - Jakość - Zadowolenie - Wiedza - Doradztwo.

400
Produktów w sklepie
14500
Zadowolonych klientów
3800
Wysłanych paczek

Poradnik Obsługa tachografu cyfrowego został stworzony w celu przybliżenia tematyki tachografów cyfrowych, wskazuje jakie obowiązki wynikają z posiadania samochodów z tachografami cyfrowymi, od czego rozpocząć, w co należy się wyposażyć, na co należy zwrócić uwagę podczas obsługi itd.

tachograf cyfrowy

  • Jeżeli zamówiliśmy samochód z tachografem cyfrowym warto zainteresować się jaki tachograf zostanie zamontowany, dopuszczone są 4 tachografy: najczęściej spotykany SiemensVDO DTCO1381, popularny Stoneridge SE5000, rzadko spotykany Actia Smartach oraz najnowszy Efas który oferuje m.in. możliwość zdalnego pobierania danych. Zalecamy wybrać tachograf, który będzie łatwy w obsłudze, można stwierdzić, im nowszy tym lepszy, bowiem w kolejnych wersjach tachografów cyfrowych wprowadzono zmiany mające na celu prostszą obsługę. Najnowsze tachografy Stoneridge oferują uproszczoną procedurę logowania karty kierowcy z wpisem manualnym, pozwalają w łaty sposób wprowadzić przerwę na okres niepozostawania  karty kierowcy w tachografie cyfrowym. Najnowsze modele tachografów cyfrowych w tym Stoneridge SE 5000 Exakt zliczają czas z większą dokładnością, a co za tym idzie pozwalają wydłużyć czas prowadzenia pojazdu o okresy krótkich postojów (reguła jednej minuty).
  • Zanim odbierzemy samochód z tachografem cyfrowym ze względu na długi czas oczekiwania należy wyrobić karty dla kierowców, czas oczekiwania nie powinien przekraczać 26 dni ale w szczególnych przypadkach może się wydłużyć. Wszystkie karty wydaje Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. Cena za kartę kierowcy to 169,74zł. Wszelkie informacje, formularze, sposób wypełnienia wniosku o wydanie kart, opłaty itd. znajdują się na stronie internetowej PWPW.
  • Równocześnie w PWPW należy wyrobić kartę firmową. Cena za kartę firmową to 282,90zł.
  • Gdy odbierzemy samochód z tachografem cyfrowym należy skalibrować tachograf w uprawnionym warsztacie. Technik warsztatowy wpisze do tachografu numer rejestracyjny samochodu oraz skalibruje tachograf.
  • Teraz można umieścić kartę przedsiębiorstwa (zwaną również kartą firmową) w szczelinie tachografu, nastąpi jej pierwsze zalogowanie - przypisanie danych do naszej firmy oraz zablokowanie danych przed dostępem innych firm.
  • Warto przeszkolić kierowców z obsługi tachografów, można wysyłać ich na szkolenie z obsługi tachografu cyfrowego lub zakupić materiały dydaktyczne do nauki obsługi tachografów.
  • Zanim kierowca wyruszy w trasę należy go wyposażyć w papier do tachografu cyfrowego, drukarki termicznej w ilości minimum 2 rolki. Tak aby na każde żądanie funkcjonariusza ITD kierowca mógł wykonać wydruk.
  • Kierowca, który prowadzi pojazd wyposażony w cyfrowe tacho musi posługiwać się kartą kierowcy, umieszcza ją w lewej szczelinie tachografu. Jeżeli kierowcy prowadzą pojazd w załodze, zmienik wkłada swoją kartę do prawej szczeliny. Podczas ruchu pojazdu tachograf automatycznie wpisuje na karcie w lewej szczelinie czynność jazdę, a w prawej czynność dyspozycyjność.
  • Kierowca musi pamiętać, że po zatrzymaniu pojazdu tachograf rejestruje na karcie inną pracę, aby rozpocząć odpoczynek kierowca musi nacisnąć przycisk czynności zmieniając rodzaj aktywności na przerwę. W nowszych modelach tachografów jest możliwe takie ustawienie tachografów aby po zgaszeniu silnika samoczynnie przełączały się na przerwę.
  • Wszystkie dane w tachografie np takie jak: wpisy manualne, wydruki, czynności, są rejestrowane w czasie UTC.
  • W wyniku oddalenia się od pojazdu, gdy kierowca nie może używać tachografu przy kolejnym logowaniu karty w tachografie powinien uzupełnić czynności jakie wykonywał od momentu wyjęcia karty do ponownego włożenia tzn. wykonać wpis manualny (funkcja tachografu).
  • Gdy kierowca rozpoczyna lub kończy dzień pracy powinien w tachograf wprowadzić symbol odpowiedniego kraju. Można to zrobić podczas wsuwania lub wyjmowania karty, należy wtedy potwierdzić komunikat z wyborem kraju. Jeżeli karta pozostaje w tachografie symbol kraju można wybrać przy pomocy odpowiedniej funkcji tachografu. Zatwierdzenie kraju powoduje wpisanie stanu licznika na kartę.
  • Jeżeli na wyświetlaczu tachografu cyfrowego pojawi się komunikat usterki lub zdarzenia np. przekroczenie prędkości należy go potwierdzić 2 x naciskając przycisk OK.
  • Posługiwanie się kartą kierowcy nie zwalnia z obowiązku posiadania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu. Kontroli na drodze podlega bierzący dzień i 28 dni wstecz, do kontroli czasu pracy kierowca przedstawia kartę kierowcy, wykresówki, zaświadczenia i inne zapisy.
  • Przed upływem 28 dnia użytkowania karty kierowcy należy ją odczytać za pomocą czytnika kart kierowców. W celu zabezpieczenia danych przed utratą pobrane pobrane należy przenieść do komputera i zapisać na bezpiecznym nośniku danych (np. CD). Pobieranie z karty kierowcy powtarzamy najpóźniej co 28 dni.
  • Zanim upłyną 3 miesiące użytkowania tachografu cyfrowego należy odczytać dane z jego pamięci. Potrzebny będzie kolejny czytnik tachografów cyfrowych chyba, że zakupiliśmy uniwersalny czytnik kart kierowców i tachografów cyfrowych. Z pobranymi danymi z tachografów postępujemy tak jak z danymi z kart kierowców. Pobieranie z tachografów cyfrowych powtarzamy najpóźniej co 3 miesiące.
  • Legalizacje tachografu cyfrowego należy robić co 2 lata w uprawnionych warsztatach.

Polecane produkty

Stale rozszerzamy ofertę o kolejne produkty i usługi.
Współpracujemy z najlepszymi producentami czytników tachografów cyfrowych, programów do ewidencji czasu pracy oraz innych produktów.